Autentické výroky žáků a učitelů o hudbě

  • Budoucnost naší hudby je už hodně stará.
  • Naše česká hudba se vyvíjela od raného středověku až do dnešního konce.
  • Staré zpěvy a tance patří k dřívějším vesnickým zlozvykům.
  • Píseň o svatém Václavu se v minulosti zpívala v dobách zlých a pro národ nejtěžších, například když král vjížděl do města.
  • Hudba umí vyjádřit různé nálady. Například: fotbal, to je hra!
  • Poloprofesionál je takový umělec, který sice ještě neumí moc hrát, ale už za to bere peníze.
  • Skladatel má tu nevýhodu, že když udělá chybu, je to pořád slyšet.
  • Skromný skladatel si hudbu složí, pak zahraje a ještě i sám poslechne.
  • Slavný skladatel je takový, který se po smrti dostane do sádry.
  • Klasik může být jenom skladatel po smrti nebo aspoň v důchodu.
  • Napsat skladbu je umění, ale stát na hlavě také.
  • Hudební dílo je takové, které se jednou zahraje a pak se teprve zjistí, jestli se bude hrát ještě jednou.
  • Mistrovská díla jsou, když není poznat, co to je.
  • Skladby mají názvy proto, abychom si při poslechu nepředstavovali něco jiného.
  • Hudebník je hráč, který musí mít dobrý hudební sluch, aby uměl dobře poslouchat.
  • Tomu, kdo si myslí, že hraje všechno dobře, tomu se říká mistr.
  • Opravdový umělec hraje, i když ví, že to nikdo neposlouchá.
  • Zpěváci chodí oblákaní tak, že vypadají draze.
  • Největší číslo programu byla zpěvačka.
  • Tento zpěvák zemřel, ale postavy, které vytvořil, a jeho děti žijí dodnes.
  • Lidé tleskají zpěvákovi buď proto, že hezky zpíval, nebo že už přestal.
  • Písně dělíme na lyrické, epidemické a balady.
  • Víno slouží také k výrobě pijáckých písní o tom, že už jsem propil všechno.
  • Píseň "Kdybych byla ptáčkem" znamená, že se u nás chce někdo uhnízdit.
  • Do pochodu se nesmí zpívat nic rychlejšího, abychom nemuseli klusat.
  • U nás nyní nevznikají lidové písně, protože ty vznikaly v minulosti při práci.
  • Hlediště bylo při koncertu zaplněno větším počtem prázdných míst.
  • Na včerejším koncertu jsme se bavili zpočátku dobře, ale pak byla hudba příliš hlasitá.
  • Hrají skutečně krásně, ale kdo je má poslouchat?
  • Na výchovný koncert se třídou půjdu. Dnes jsem schopný všeho.
  • Dnes je výročí skladatele Antonína Dvořáka. Z úcty k tomuto velkému Mistrovi nebudeme dnes hrát ani jednu jeho skladbu.
  • Pamatuj si, že klasická hudba je hudba, která se ti musí líbit, ať se ti líbí nebo ne.
  • Když tě slyším zpívat, začínám chápat, jak je možné, že husité zaháněli křižáky pouhým zpěvem.
  • Velmi miluji hudbu, ale hraj klidně dál.
  • Zabil jsi hudbu, o které jsem si myslel, že je nesmrtelná.
  • Trému při vystoupení nemám, jen takové divné tušení.